måndag 11 februari 2013

Eländig

Är man uppåt är det underbart att vakna halv tre, men just nu är det mest ångest. Somnade tidigt så jag har sovit sex timmar, en aning i underkant för att jag ska vara helt utsövd, för mycket för att enkelt kunna somna om. Har nyss matat mig själv med mjölk och stesolid, borde nog försöka läsa en stund, det gör mig trött.

Tänker katastroftankar. Om någon (eller alla) i min familj dör. Om jag dör. Om vi invaderas av zombies och civilisationen går under (ja, kanske inte zombies då, det blir väl mer miljöförstöringen).

Äh. Mannen är vaken och sitter i tv-soffan, jag kanske förflyttar mig dit. Med lite tur är det någon katastroffilm.

9 kommentarer:

  1. Usch för ångest och katastroftankar. Just nu sänder tv alla möjliga katastroffilmer på en av kanalerna. Hmm, passande. Hoppas att du gick och lade dig hos mannen istället för att ligga kvar i ångestgröten och att du får en bättre morgon nu. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag såg någon där solen skulle explodera häromkvällen, fast jag somnade ifrån den så jag vet inte hur det gick ;) Efter en stund hos Mannen somnade jag om och nu gör jag en nystart på dagen.

      Kram!

      Radera
  2. Det är fan inte kul att inte kunna sova när en själv vill det. Jag hoppas att du får en okej dag, trots det tidiga uppvaknandet.

    STOR KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kunde somna om sen vilket gjorde stor skillnad, känns inte så ångesttrångt längre.

      STOR KRAM (och roligt att höra av dig)

      Radera
  3. Eländes elände.....väck päck phiut fiut så blåser vi dej bort.....

    SvaraRadera
  4. Hoppas de försvinner förgott. De är hemska, elaka och gör så man bara mår ännu jävligare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag är det faktiskt rätt bekymmersfritt igen... oj oj så det svänger just nu.
      Kram!

      Radera
  5. Usch för katastroftankar. Här är en till. Men du, ja, det svänger! Hoppas du har en fin helg med barnen!

    SvaraRadera